fredag 12 februari 2010

Dagens neutrala med Viva la Diva





Ibland glömmer jag min Viva la Diva-palett eftersom den inte får plats i sminkväskan så det är alltid kul att hitta tillbaka till den. Jag älskar finishen på skuggorna, men de är väldigt speciella i konsistensen, smuliga och lite krämiga samtidigt så de kräver specialteknik. Jag har provat olika sätt att applicera dem, men fingrarna är ändå bästa verktyget när det gäller dessa färger tycker jag.
Här är dagens lista över använda produkter:
-Bobbi Brown Tinted moisturizer i färgen Medium to dark (älskar denna tub!)
-Gino McCray concealer i stift i färgen 02 (en favvoconcealer inköpt i Thailand)
-Benefit Hello Flawless puder i färgen Toffee
-Elisabeth Arden Colour intrigue rouge i färgen Sugar plum (fick med denna i nån GWP* nån gång).
-En av de bruna och en av de beiga nyanserna i Vld-paletten
-Revlon High dimension eyeliner crayon i den guldiga färgen Flash doré (under ögonen)
-Maybelline Define a brow ögonbrynspenna i färgen Dark brown (har även färgat brynen nu så de är ganska mörka och jag är inte nöjd med dem idag)
-Oriflame Wonder lash mascara svart
*GWP betyder gift with purchase ifall ni undrade :-)

3 kommentarer:

marybeth sa...

Vad fint! Jag gillar verkligen VLDs palett, man får så sjukt fint skimmer, metallickänsla.. :) Syns fint på din bild också. Jag tycker också att fingrarna är det bästa vad det gäller denna palett.. går inget vidare med varken pensel eller skumgummiapplikator.. jag brukar försöka skrapa ur lite med en spatel och sen ta det på fingret och lägga på så att det ska bli mer hygieniskt.. men ibland slarvar jag och kör direkt med fingrarna i paletten (fy på mig!)

Så gillar jag pennan du lagt under ögat, det var snyggt! Jag ska nog härma dig och testa att lägga en guldig penna så, det blev snyggt!

Ninni sa...

Ja, egentligen skulle man ta ur med spatel, men jag sminkar mig alltid precis när jag satt in linserna och då har jag ju nytvättade fingrar så jag är lite lat med det. :-)

Kerstin sa...

Jättefint!