måndag 22 februari 2010

Tillbaka från ett iskallt Sälen...

...bara för att upptäcka att vädret är detsamma i Göteborg. Vi har haft en skön vecka, men lite väl kallt i slutet med 20 minus som avslutades med en snöstorm som ni kanske vet. Bara att gå till affären runt husknuten var en pina. Så en god bok för mig och pingis för barnen fick bli alternativet sista dagen. Som tur var så åkte vi inte hem förrän på söndagen när stormen var över, släkten hade inte samma tur utan hamnade mitt i detta väder med bilen och deras hemresa tog betydligt längre tid än vår. De satt fast i bilkö i Mellerud i fyra timmar, tror de fick vänta på att snöplogen skulle komma.

Huden har tagit lite stryk under resan, vanlig hudcreme räckte inte till utan jag var tvungen att toppa med både Nivea och vaselin och det är ju inte optimalt direkt. Det känns lite som sandpapper i ansiktet nu, men det ska vi snart råda bot på med en fuktmask. Inte har jag sminkat mig på hela veckan heller, bara lite mascara när andan föll på. Jag körde lånade skidglasögon och de ville jag ju inte kladda ner med foundation såklart. Man ska vara rädd om grejor man lånar! Dessutom tror jag att det är bra för huden att få vara utan smink, iaf ibland.

Inga kommentarer: