onsdag 5 maj 2010

Parfym nr 4: Hypnose senses från Lancôme


Såhär beskrivs doften:
Hypnose Senses eau de parfum från Lancome lanserades 2009 och togs fram av parfymörerna Christine Nagel, Ursula Wandel och Nathalie Feisthauer.
Efter den heta, träaktiga- vanilj förförande Hypnose, letade Lancome efter en lekfull sensualtitet, ”en hymn till tillvarons lätthet”, och skapade Hypnose Senses. En doft som ger en ”andra-hud” känsla, tack vare en sparsam och lystrande tolkning av chypre- ackord.

Toppnot: Mandarin, rosa peppar
Hjärtnot: Osmathus blomma, ros, honung
Basnot: Patchouli, rockig ros, benzoin, tonka böna

Såhär tycker jag:
Jag börjar tro att jag är konstig för jag tycker denna liknar både Fairy Dust och Guess (se tidigare test). Denna gillar jag dock bättre än Guess. Den är inte så tung och funkar bra som vardagsdoft om man inte tar för mycket. Jag var väldigt osäker på denna så jag har testat den i två dagar nu, men den är ok och jag ger den en trea i betyg. Doftar gott, men inget jag skulle köpa. Den känns liksom ordinär... jag har haft en liten flaska av den vanliga Hypnose förut, men jag gillar nog denna bättre.

Inga kommentarer: