måndag 24 maj 2010

Rose Radiance


Här har vi ytterligare ett lack från den senaste 8ty8-leveransen. Härliga Rose Radiance. Jag hade hoppats på att silverskimret skulle komma fram ännu lite tydligare, men det är underbart vackert ändå. Jag undrar om inte Orly faktiskt har ännu bättre lack än OPI. De täcker ju för jössenam på ett lager, det är inte många lack som gör! Jag kör ju Trinds nagelstärkare som underlack och Poshé's snabbtorkande överlack över så det blir ändå tre lager och ganska hållbart ändå, det torkar ju betydligt snabbare än om man behöver använda två lager färg. Det som gör att OPI ändå får vara med på prispallen är att jag verkligen gillar deras breda penslar. Orlys flaskor är rejält stora, hela 18 ml, så stora undrar jag om något annat märke har. Fast de flesta lack brukar ju inte vara så fräscha när halva flaskan gått åt om man inte har nagellacksförtunning förstås, men det har jag en flaska hemma så det gör inget.

Mavala kör ju med parollen att de har så små flaskor för att man ska hinna göra slut på lacken innan de blir dåliga, men när man handlar hos 8ty8 så kostar en flaska Orly ungefär lika mycket som en flaska Mavala gör i Sverige så jag tycker att man får bra mycket mer valuta. Oj, nu fick jag visst skrivklåda, jag avslutar detta inlägg här innan ni tröttnar! :-)

8 kommentarer:

Sminkan sa...

Nagellack blir ju aldrig dåligt, det är ju, som du säger, bara at thinnra lite. Orly har rejäla flaskor, utan snack, men jag gilalr inte deras långa penslar. Samma med OPI, penseln passar inte mig. Men fina lack är fina lack och då väljer jag mer med ögat än något annat.

Ninni sa...

Ett proffs har talat! ;-)

Nailtastic sa...

Jag är också ett stort fan av Orly. Deras lack håller väldigt hög kvalitet och är, som du säger, ofta väldigt täckande. Rose Radiance är en riktig skönhet!

Anonym sa...

Fantastiskt fint! Jag får beställa när jag har varit hos dig och sett lacken live. Kram C.

Ninni sa...

Ja, visst är det bedårande!
Ja,kom hit snart C!

Bitte sa...

riktigt fin färg.

Mi sa...

Vilken fin form och längd du har på dina naglar :) Passade färgen, dessutom.

Ninni sa...

Tack, vad snällt, jag som har sånna problem med naglarna, du skulle se dem utan lack, ingen vacker syn...