lördag 26 juni 2010

Parfym fr 15: Rose Abolue från Yves Rocher


Såhär beskrivs doften: Rosen - renaste kvinnlighet. Andas in dess doft... Pikant fräschör från kanel, rosens renhet och ljuva sensualitet, tonkabönans ljuva sinnlighet; patchoulins gåtfullhet omger dig med skir väldoft. Rosen och kvinnan i ljuvt förbund.

Såhär tycker jag: Jag gillar rosdoft i måttlig mängd. Men denna var så måttlig att jag inte märkte att den doftade ros alls. Den luktar inte illa, men blir ingen favorit, bara en sån där medelmåttig vanlig doft som inte sätter något avtryck alls i minnet. Den får därför en 2:a i betyg av mig.

Om man vill ha en doft som verkligen doftar ros så tycker jag att man istället ska välja Moroccan Rose från The Body Shop, jag har den och älskar den! Den doftar precis sådär härligt lagom av ros och jag har fått en massa komplimanger när jag använt den.

Nästa doft för test blir: Roxy.

Inga kommentarer: