torsdag 15 juli 2010

Sommarbrännan är räddad


Så kom äntligen mitt paket med solkrämerna som jag vunnit. Tjejen på ACO hade skickat dem till fel adress så de kom tillbaka till henne. Men idag fick jag äntligen avin. Kolla vad bra - solkrämer för hela familjen som lätt räcker alla våra fyra veckor i Spanien. Har en del slattar kvar från förra året så de får vi använda först. Jag är nämligen övertygad om att det inte är något som helst fel på dem, två somrar i rad kan man lätt använda dem om de inte legat i solen. Tror det är ett reklamtrick att man inte kan det. Jag har gjort så i alla år och och inte bränt mig mer än än om jag haft nyinköpta solkrämer. Vad tror ni?

6 kommentarer:

Carina sa...

Har ingen aning ;)

Fast vanlig hudkräm ska man ju inte använda efter ett år, enligt alla rekommendationer, så det låter troligt att detta också ska gälla solkrämer.

Carina sa...

Har ingen aning ;)

Fast vanlig hudkräm ska man ju inte använda efter ett år, enligt alla rekommendationer, så det låter troligt att detta också ska gälla solkrämer.

Carina sa...

Oj, vad konstigt kommentaren gick in 2 gånger. Ber om ursäkt.

Ninni sa...

Ingen fara, jag tror ändå inte det är nån fara om inte doft eller konsistens ändrats. Jag tror visst att krämerna har en viss hållbarhet, men två somrar är ingen fara. Möjligen kan solskyddsfaktorn gå ner en smula, men det är inget jag märkt. Det beror också även på hur man förvarar grejorna. Om man lägger en flaska solkräm i solen så tror jag inte det är så bra, men om man smörjer sig hemma och lämnar flaskan där så har jag inte märkt nån ändring av ovan.

Kerstin sa...

Jag håller nog med dig Ninni, de kanske inte håller hur länge som helst, men så länge de ser ut och känns ok brukar de vara det =)

Emma P sa...

Ha jag håller helt med dig! Jag har alltid använt flera år i rad och visst, den kanske blir ngt mindre effektiv, men gör knappast ngt. Jag skulle nog använda en hudkräm som var ett år med, iaf till kroppen. De är ändå så fulla med konserveringsmedel känns det som. de som är utan är det såklart lite värre med.