lördag 2 oktober 2010

Lördagens med HIP-skuggan

Här är dagens med den fina HIP-skuggan jag visade tidigare idag. Jag är väldigt nöjd med pigmenteringen och den är hyfsat lätt att sudda, tyvärr tycker jag inte skillnaden mellan nyanserna framgår av bilden riktigt. Det var en snabb sminkning idag och här är vad jag använde till ögonen:

Paintpoten Bare Study från MAC är en storfavorit hos mig, använder den oftare än de primers jag äger. Tycker den slår både Too Faced's Shadow Insurance och UDPP på fingrarna även om de också är jättebra. Jag tror att jag gillar den så mycket för att den är lite skimrig och ger ett bra lagom klistrigt fäste åt skuggorna. Har ni inte testat någon paintpot så har ni missat något! Tror de kostar kring 200:- och finns på Åhléns City och i Kicks webshop. Ok, ni får en till bild på dagens:

Den blev lite sned i klippningen, men asch...

3 kommentarer:

Sminkan sa...

Jag tycker man ser båda färgerna bra på blundbilden speciellt. Snygga färger och fin look på dig!

Kerstin sa...

Superfin sminkning!

Ninni sa...

Ni är alltid så gulliga! :-)