torsdag 11 november 2010

Recension - Medstop Mjukgörande hudkräm

Den här hudkrämen vann jag i en tävling hos Beautyplace för en tid sedan. Då jag inte har så torr hud på sommaren så tog jag fram den först för några veckor sedan ur mitt förråd. Jag vet inte vad den kostar, men har för mig att den inte är ett dugg dyr och tuben är en rejält tilltagen historia på 150 ml. Den är helt doftfri. Både jag och sambon har använt den som handkräm och på utsatta ställen såsom armbågar och knän, har även testat på sonens skrovliga knän. Som återfuktare eller återfettare funkar den ok, men det blir på något sätt som en blöt hinna och krämen går inte in. Det känns inte som om hinnan är fet utan snarare våt. Sen är den ju totalt oglamorös så detta är inget jag kommer att köpa när tuben är slut, om den nu tar slut...  Betyget blir en tvåa, mest för att den återfuktar ok, men inte jättebra som sagt.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Hrm, hinna är ju inte helt rätt...

Carina sa...

Konstigt att det blir en hinna, den borde gå in i huden och inte lägga sig över.

Bra då vet jag att den inte är något ha.

Shamrock sa...

Hinna gillar jag inte. Tack för infon - testar nåt annat istället

Ninni sa...

Ja, det finns mycket bättre krämer så skippa denna.