måndag 7 mars 2011

Tysk deo med sting

Jag behövde nya deodoranter, både i badrummet och träningsväskan och vad är då roligare än att köpa dem på resan? Denna deo från märket CD i doften Wasserlilie hittade jag på Kaufhof i München eller om det nu var på Hela, minns inte riktigt. Den doftar helt ljuvligt. Men den har ett problem. Den innehåller nämligen på tok för mycket alkohol. Jag missade att titta på innehållsdeklarationen när jag köpte den, hade nog undvikit köpet om jag hade sett att alkohol stod först på innehållsdeklarationen. När jag kom hem och skulle prova deon så var jag nyrakad under armarna - herrejösses vad det sved! Kommer aldrig mer använda denna i nyrakade armhålor - det kan jag lova! I övrigt skulle jag ge denna deo ett medelbetyg, den gör vad den ska, men är inte suverän, en trea i betyg får den.

Jag återkommer när jag även testat den andra deon jag köpte. Den andra tror jag är bättre än denna, iaf var den mycket dyrare och kommer från ett populärt apoteksmärke.

Inga kommentarer: