söndag 21 augusti 2011

Lancôme - De Lôrangerie

På Landvetter tittade jag runt i "taxfree"-butiken. Jag hade funderat lite på en doft från Escada som heter Taj Sunset eller liknande men den var slut. Jag har flera flaskor med dofter som börjar ta slut hemma så därför var jag lite sugen på att uppdatera min doft-hylla i badrummet. Valet föll på denna doft från Lancôme, jag tror den är ganska ny. Vet att det finns flera dofter från samma märke med liknande flaska. Den här doftar väldigt fräscht åt apelsin-blomma-hållet. Precis min smak. En jättestor flaska på hela 75 ml är det. Dock är doften ganska svag så man kan splasha på ordentligt.  399:- kostar denna på Landvetter, jag har dock 10% eftersom sambon jobbar på Landvetter flygplats så jag gav 359:- istället.
När jag hade varit ute i trädgården och fotat mina nyinköp för bloggen så kände jag något bakom örat. Trodde det var ett löv som fastnat eller något så jag viftade bort det. Det visade sig vara den här gynnaren, den var ca 4 cm stor. Kan säga att hjärtat ökade något i hastighet, jag är inte mycket för småkryp. Men den var rätt fin med sin gröna färg faktiskt. De här hoppar inte utan springer och sitter sen och liksom vaggar. Nån som vet vad de heter - är det en syrsa?

6 kommentarer:

Veronica sa...

Åh- det är en bönsyrsa!

Ninni sa...

Ah, där ser man! Tack!

Lina sa...

Jag skulle nog ha fått en astmaatacck och svimmat på fläcken....
Är väldigt rädd för insekter.
Trodde inte att bönsyrsor fanns i Sverige ens.....

Ninni sa...

Nej, det kanske de inte gör, denna bor i Spanien, glömde skriva det. :-)

Glitter Sisters sa...

Herrejösses! Bara färgen på det lilla äcklet är ju skrämmande! /N

Tina (Beleza) sa...

Mmmh apelsinblomma låter trevligt. Ska nog sniffa lite på Tallink-båten i helgen.

Fy vad läskig. Insekter är det tråkiga med att åka utomlands, de är så jäkla stora i varma länder. Men också väldigt vackra ibland.