onsdag 28 september 2011

Recension - Decleor Aroma Confort handkräm

Den här tuben står på min hemma-arbetsplats vid datorn just nu. Det är Decleors Aroma Confort. Decleor säger att den försenar åldrande, dvs skyddar mot rynkor och åldersfläckar. Den ska även hjälpa mot torra händer och handsvett. Den innehåller bl a cypressolja, sheasmör, persilja och vitamin B5 och E.

Jag gillar den här krämen, den är lagom fet, tränger in bra i huden och återfuktar fint. Dock har jag inte haft sådär jättetorra händer under testperioden, ni vet sådär som man kan ha när det är tio minus ute. Sen har jag inte nån särskild handsvett så antiperspirant-funktionen vet jag inte mycket om. Doften är väldigt speciell och aromatisk, vet inte om alla skulle gilla den. Jag hade lite svårt för den när jag var magsjuk för den är ganska stark. Men nu när jag mår bättre så gillar jag doften igen. Som ni förstår så är jag positivt inställd här och därför får denna produkt en 4:a i betyg. Hade doften varit något svagare och priset lägre så hade den nog kommit upp i toppbetyg. Den känns lite lyxig och sånt faller ju jag för.

Den här kan man köpa på salonger och varuhus i Sverige för ca 190:-  samt på webshoppar lite billigare. Feelunique tar £13:30 (i nuläget ca 146:-). Tuben rymmer 50 ml.

Jag hade en liten konversation med Totalbeauty-Carina häromsistens och vi har båda en del handkrämer på lager nu inför vintern så håll lite utkik om ni är på handkrämsjakt.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Den låter ju lyxig och trevlig!

Ninni sa...

Ja, jag gillar!

Carina (TotalBeauty) sa...

Visste inte ens om att de sålde handkrämer, bra att du tipsade om det.

Tack för påminnelsen om handkrämstestet, är klar med en och snart klar med en annan. :)

Ninni sa...

Åh, vad kul, det ser jag fram emot!