lördag 15 oktober 2011

Recension - Effaclar Purifying foaming gel

Den här rengöringen från La Roche-Posay har jag testat ett tag nu. Jag fick med den i det jättestora testkit jag köpte från Escentual för en tid sen. Det härliga kitet finns inte att köpa just nu, men jag har haft kontakt med Escentuals och de säger att de beställt påfyllning, om jag ser att de får in detta igen så lovar jag att skriva det i bloggen. Ni får gärna hojta om ni ser det innan jag gör det, för jag är ute efter ett kit till min mamma.

Effaclar Purifying Foaming Gel är en genomskinlig löddrande gel som är oparfymerad, den är nästintill doftlös, om man nosar riktigt noga på den så doftar den litegrann tvåligt. Den är rätt så dryg och gör sitt jobb jättebra och tar bort smink alldeles utmärkt (har inte testat på vattenfast mascara dock). Jag tror inte att den ska användas av personer med torr hy för den torkar ut litegrann, men den är till för lite fetare hud så det är helt ok. Jag tror denna passar bäst för mig sommartid för på vintern är jag för torr i huden.

Jag tyckte mig ha testat den här produkten förut och så kom jag på att jag tycker att den är identisk med Cliniques Liquid Facial Soap. Om man då betänker att en tub med Cliniques variant kostar 230:- i svenska butiker så tycker jag nog man ska prova denna om man gillar Cliniques variant för Escentual säljer den för £11 plus frakt £4,95 (totalt ca 178:-). Om man beställer flera produkter samtidigt så blir ju frakten per produkt lägre såklart. Förpackningarna är lika stora så denna är billigare och i mitt tycke exakt lika bra. Nån som vet vad denna kostar på de svenska apoteken? Jag gillar den här i all sin enkelhet, den känns så härligt renande så jag ger den en fyra i betyg trots att jag brukar tycka att oparfymerat är rätt trist.

Inga kommentarer: