onsdag 9 november 2011

Recension - Phc colour protecting

Just nu använder jag schampoo och balsam från Phc's serie för färgat hår. Dessa inköptes på Åhléns när de hade erbjudande, jag gav under hundralappen för båda men jag tror de i vanliga fall kostar kring 70:-/st. Det står på förpackningarna att de innehåller vitamin E och UV-skydd. Det är rätt så stora flaskor - 300 ml innehåller de, det är bra när man är en familj för här går det åt en hel del schampoo. Problemet för mig är alltid att det går åt mycket mer schampoo än balsam eftersom det oftast bara är jag som använder balsam. Vissa märken gör balsamflaskorna mindre än schampooflaskorna och det gillar jag. Trist att alltid ha en halv flaska balsam kvar när schampoot är slut, jag vill ju helst använda samma sort av båda produkterna och tycker det är trist att köra samma schampoo två flaskor i rad.

Nu till vad jag tycker om själva produkterna: Jo, jag gillar dem! Håret känns rent, fräscht och välmående. Mitt hår är alltid ganska frissigt, men det får jag råda bot på med andra produkter har jag insett. Konsistensen känns lagom fyllig också och varken för vattnig eller för tjock. Jag är inte bra på vad produkter ska innehålla för att vara miljövänliga etc så det tänker jag inte ha några aspekter på. Det enda tycker är negativt är att de är lite för starkt parfymerade, jag brukar gilla äppeldoft men här har man överdrivit det hela en smula.

Jag ger betyget 4 och det gäller båda produkterna.

Inga kommentarer: