torsdag 8 december 2011

Pewter

Först ut att testas av skuggorna från Bare Minerals-kitet (se föreg inlägg) blev Pewter. Jag skulle kalla färgen greige och jag älskar ju sånna skuggor. De funkar till allt!
 Jag grundade med Too Faced's Shadow Insurance och duttade sen lite Pewter på den rörliga delen av ögat. Sen tog jag en ren, ganska fluffig skuggpensel och suddade uppåt och utåt.
Närmast brynet lade jag skuggan Shroom från MAC. Den är så bra att göra fina övergångar till nästan-hudfärgat med för den syns inte så mycket.
Jag ramade in med min svarta Clarins-penna och mascaran They´re real från Benefit. Den nedersta bilden visar bäst det metalliska skimret hos Pewter.

3 kommentarer:

Aidas Make Up sa...

Wow, vad snyggt! Det blev verkligen supermetalliskt, jättesnyggt! Fick också cravings när jag såg de hos sublimt, men är det köpstop så är det!

Kerstin sa...

Så himla fint!

Ninni sa...

Ja, det är svårt att hålla köpstopp tycker jag... hihi.
Tack hörrni! :-)