fredag 6 januari 2012

Recension - Clarins Multi-Active Skin Renewal Serum

 I slutet av september köpte jag det här serumet från Clarins. Se här för prisinfo. Jag har alltså använt det i ca tre månader och nu är min tub nästan slut så det är dags för recension.
Jag har använt detta serum under min nattkräm från Matis under hela perioden. Första gångerna jag applicerade detta serum i ansiktet så störde jag mig på den tantiga doften. Men jag kom faktiskt över det ganska snabbt eftersom min Matis-kräm doftar så gott att jag inte märkte av doften på serumet mer, dock hade jag inte tyckt om denna doften på en nattkräm. Men sedan dess har jag gillat produkten trots doften. Det känns som om den gör nytta för huden och lite som att den faktiskt motverkar rynkor och drar ihop huden litegrann. Ja, den känns vårdande.

Jag gillar även att tuben känns lite elegant och att det är en bra pumpfunktion. Dock kan jag tycka att priset hos svenska shoppar är väl högt. Kanske köper jag detta serum igen, men först ska jag prova lite andra märken, först på tur är ett serum från Gatineau. Återkommer om det!

Jag ger betyget: en solklar 4:a.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var på Åhléns och de hade alla Tri-Aktiline produkter för 99:- istället för 405:-. Pangpris! Skynda fynda! (Det blev ingen fika, drt blev McD...)/Cookie

Ninni sa...

Men oj, det var fyndigt! Jag var ju där igår, hur kunde jag missa det?