tisdag 13 mars 2012

Recension - Matis Réponse JeunesseYouth Hand Cream

Ni som har följt min blogg ett tag vet att jag är fullständigt galen i Matis produkter. Jag har nog aldrig testat en Matis-produkt som jag inte gillat. Sök på Matis i sökfunktionen i min blogg så hittar ni mer om märket. Idag tänkte jag skriva lite om den här handkrämen som kommer från serien Réponse Jeunesse.

Matis skriver att krämen innehåller vitamin A och E. Den ska reducera mörka fläckar med hjälp av nano-citrus (troligen något ämne från citrusfrukter va?).

Krämen är ganska fet, man behöver inte ta så mycket och jag tycker den återfuktar fint. Om man tar för mycket så tar den ett bra tag att sjunka in så det gäller att dosera rätt. Doften är svag och fräsch, tror inte någon skulle störa sig på den. Jag gillar även att den har spf även om den är rätt så låg, jag tycker nog att en handkräm ska ha spf 15 allraminst eftersom händerna avslöjar åldern hos oss. Solen åldrar ju...

För en tub på 75 ml får man punga ut med 345:- i svenska webshoppen Hudoteket. Man kan även finna Matis hos Cheapsmells, men de har inte hela sortimentet utan det brukar variera vad som finns inne, dock håller de mycket lägre priser än svenska butiker. Handkrämen finns inte där just nu vad jag kan se. Jag köpte min tub på Feelunique, men de säljer inte längre Matis tyvärr... Om någon av er hittar någon mer webshop som säljer Matis till bra priser så får ni gärna hojta i kommentarerna.

Jag ger denna kräm 4,5 poäng av 5 möjliga. Lite högre spf och ett högt pris gör att den inte når riktigt hela vägen fram, men den är en toppenprodukt!

Inga kommentarer: