torsdag 1 mars 2012

Testat Bare Minerals-paletten

Nu har jag provat Bare Minerals-paletten som jag skrev om igår. Här ser ni skuggorna Thread Count (krämvit) och Boudoir (rosalila). Detta är alltså de två vänstra skuggorna i kvartetten.
Det var helt ok pigment i båda skuggorna. Jag hade först lagt Romp (den som är längst upp till höger i paletten) upp till brynet. Men den var det så mycket tryck i och den blev mycket mörkare än förväntat på huden så jag fick helt enkelt ta bort alltihop och börja om från början. Jag trodde att Romp skulle vara en skir och skimrig skugga, men icke! Ni ska få se den också nån dag så förstår ni.
Testade även mitt nya rouge från Ulta, hittar inget namn eller nummer på förpackningen. Det funkar fint vintertid om jag öser på ordentligt, men jag inser att det kommer att vara för ljust för mig på sommaren.
Här är resten av grejorna jag använde:
-Mineralfoundation från Everyday Minerals.
-Ögonpenna från Clarins.
-Ögonbrynspenna från Calvin Klein (som förresten kommer att lansera massa nytt smink snart).
-Mascara från Estee Lauder (recension kommer inom kort).
-Bryngelé från Ulta (inte mycket att säga om den).

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Jättefint! Härliga lila nyanser!

Ninni sa...

Tack, ja, det är en fin palett.

Lotta sa...

Jättefint! Jag gillar också lila. Får nog bli det i dagens sminkning!

Ninni sa...

Lila är en finfin färg!