söndag 13 maj 2012

Den blå från Peacock-paletten

Som jag skrev igår så ville jag ju även testa den blå skuggan från IsaDora-paletten Peacock. Även denna har jag applicerat med fuktig pensel. Jag har insett att dessa skuggor inte funkar för mig annars. Med fuktig pensel blir de dock härligt metalliska och så kommer pigmenten till sin rätt.
Här ser ni resultatet av att jag lagt på många lager av Daniel Sandler-mascaran - kladd! Ju mer man behöver jobba med en mascara desto större risk för att man kladdar som sagt.Inte bra! Det ser så trist ut när det är mascara på huden under fransarna.

Ovanför den blå skuggan upp till brynet tänkte jag lägga en Essence-skugga som heter Love Me, det är den runda vaniljvita skuggan på bilden ovan. Men den går knappt att använda för den smulades sönder under penseln trots att jag bara snuddade vid den - kolla noga på bilden så ser ni att den är trasig. Glitterkornen är dessutom så stora och flygiga att man får dem i hela ansiktet så jag övergick till att använda den gamla hederliga H&M-skuggan Hot Sand som jag visat sisådär tusen gånger förut för er. Den kan man alltid lita på.

Jag testade med en fuktig pensel på Essenceskuggan att lägga lite på handen och då gick det bättre, men bra är den inte så köp INTE denna om ni ser den utomlands. Nu betalade jag bara 0,95 euro för den så jag gråter inte för det, hihi.

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Superfint! Bra att det funkade bättre med fuktad pensel!

Ninni sa...

Ja, annars flyger allt bara omkring... Tack!

Linda sa...

Så fint :)
Så tråligg med skuggor som är så mjuka att de går sönder av penseln :(

Ninni sa...

Tack, ja tur att den inte var dyr...

Minerva sa...

Jättebra tips det där med fuktad pensel, det måste jag testa!

Ninni sa...

Ja, men var försiktig för det kan lämna en trist hinna på dina skuggor så använd inte på de dyraste...