onsdag 2 maj 2012

Vardagsmejk med Romp

Romp är den metalliska skuggan i min Bare Minerals-palett. Den har kommit att bli en riktig favorit. Den är lätt att tona ut och så älskar jag finishen.
Här har jag matchat den med L'Oreal-skuggan Iced Latte. L'Orealskuggan har jag inte gillat tidigare, men det var för att jag lade på den med pensel. Det funkar inte alls, det blir klumpigt och svårt att tona ut då. Nu använder jag ett nytvättat finger istället och vips är den inte alls svår att applicera. Tror det funkar med skumgummiapplikator också, men eftersom fingret funkar så bra så har jag inte brytt mig om att testa.
Jag har inte använt någon penna att rama in med här, men ibland använder jag en svart kajalpenna och då blir det lite festligare.  Svårt att få fram det metalliska i skuggan på bilderna...
Här ser ni skuggorna, Romp är som sagt den som är högst upp till höger i bild. Jag har även börjat använda Daniel Sandler-mascaran som var med i förra Glossyboxen och jag kommer att recensera den i nästa vecka.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Himla snyggt! Fingrarna är verkligen det bästa till de l'orealskuggorna!

Ninni sa...

Tack, ja det funkar inte alls med pensel till de skuggorna...

Smink tjejen sa...

Vacker ögonskugga som ser naturlig ut. Framhäver dina vackra ögonfransar.

Ninni sa...

Tack!