söndag 3 juni 2012

Apolivamejk

Minns ni att jag fick hem lite sommarsmink från Apoliva? Här och här kan ni se information om det. Nu har jag testat grejorna ordentligt. 
Hmmm, ser lite skelögd ut på bilden ser jag, men det får jag bjuda på. Jag gillar solpudret och läppglanset jättemycket. Däremot är jag inte helt överens med skuggduon. Dels är det inte riktigt mina färger, de är något för orange för mig. Det andra jag inte gillar är att skuggorna glittrar av sig så mycket, jag gillar mer skimmer än glitter i skuggor och så gillar jag krämigare skuggor för de dammar inte lika mycket, nu fick jag glitter på kinderna som var svårt att borsta bort. Kanske blir det bättre om  man lägger Apolivaskuggorna på en kladdigare primer än den jag provade, jag använde Too Faced Shadow Insurance. 
Läppglanset som såg för orange ut vid första anblick blir fint rosa när man applicerat det, dessutom känns det jätteskönt på läpparna. En sommarfavorit!
Rouget är Bare Minerals Soft Focus True, mascaran kommer från samma märke och heter Flawless definition volumizing mascara. Pennan kommer från Clarins och heter Bronze.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Trist att skuggorna verkar skumma, men hela mejken ser fin ut ändå!

Ninni sa...

Tack, ja alla grejor blir ju inte favoriter här i världen.

Lotta sa...

Jag tycker det ser fint ut!
Måste titta och känna lite på dom när jag kommer till Apoteket.

Ninni sa...

Ja, det tycker jag. :-)