torsdag 6 september 2012

Småsotiga ögon med MAC och L'Oreal

MAC-skuggan Beauty Marked stod på min inköpslista länge. Den är mörkt lila, nästan svart, med skimmer. När jag väl hade köpt den så tyckte jag inte att skimret framgick särskilt tydligt så jag var lite besviken, det såg mest svart ut. Men nu gillar jag den ändå för den är lite mjukare än en svart skugga. Här har jag använt den närmast ögat och jag har även målat den under ögat med en fuktad platt snedställd pensel.
Den beiga grundskuggan som ligger upp till brynen är L'Oreals Infallible-skugga Ice Latte.
Ni ser att jag även målat med den fuktade pensel ovanför fransarna. Att fukta en smal pensel och doppa den i vilken skugga som helst är ju ett perfekt sätt att göra eyeliner av skuggor. Det finns även speciella genomskinliga eyeliners som man kan doppa i skuggor, Too Faced har en t ex. Men jag tycker det funkar fint med bara vatten. En bra primer är dock att föredra, jag har använt Too Faced Shadow Insurance här.
Den här mejken räknar jag som en vardagsmejk, men om man vill göra den mer festlig och sotig så är det ju bara att dra upp den mörka skuggan och göra den mer intensiv.
Jag har även använt L'Oreals nya BB-kräm, Estee Lauders gloss Light Copper och Bare Minerals mascara Flawless Definition. Mascaran och BB-krämen kommer jag att recensera de kommande dagarna.

6 kommentarer:

Linda sa...

Vad tycker du om Loreals BB? Jag har bara testat Garniers, och jag är inte superimpad...

Ninni sa...

Kommer recension på BB-krämen idag, kan avslöja att den är helt annorlunda än Garniers kräm.

Lotta sa...

Hmm, så konstigt? Hade för mig att jag kommenterat här. Skrev att jag tyckte sminkningen var fin och att huden såg så jämn och fin ut. Nåja, försöker igen nu då!

Ninni sa...

Du är så gullig Lotta!

Anonym sa...

Howdy! Quick question that's entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My website looks weird when viewing from my iphone4. I'm trying to find a template or plugin that might be able to
fix this issue. If you have any recommendations, please share.

Many thanks!

My blog post; magic flight box review

Anonym sa...

Great beat ! I wish to apprentice while you amend your website, how could i subscribe for a blog web site?
The account aided me a acceptable deal. I were a little bit acquainted of this your broadcast offered bright transparent idea

Also visit my blog post ... gold ira