måndag 19 november 2012

Figs & Rouge - Cherry & vanilla balm

Den här burken fick jag i senaste Glossyboxen (eller förra, minns inte riktigt). Jag har tidigare testat Rambling rose från samma märke och hade samma åsikt där. Men alltså - varför? Varför parfymerar de produkten så mycket att den blir rent ut sagt äcklig? Produkter som man ska ha nära näsan får inte lukta för mycket. Jag tycker dessutom inte att denna doftar varken körsbär eller vanilj utan någon äcklig sötsliskig blandsaft med nån läbbig bidoft som jag inte kan placera.

Näe, de här funkar inte alls för mig trots ursöta burkar och organiskt innehåll. Nån som gillar dessa?

4 kommentarer:

Lotta sa...

Har aldrig testat, och efter din beskrivning gör jag det nog inte heller!

Kerstin sa...

Trist med doften, den ser ju ursöt ut annars!

Litzy sa...

Gillar faktisk min med Peppermint & Tea Tree.
Tyckar inte att lukten är syntetisk als, inte at den är för parfymerat heller.

:)

Ninni sa...

Näe, köp inte denna. Litzy, jag brukar gilla mintiga läpp-produkter så den skulle jag kanske gilla mer...