tisdag 8 januari 2013

Nytt budgetpuder från L.A Colors

När jag använder flytande foundation eller BB-krämer (undantaget L'Oreals BB-variant som redan är pudrig) så brukar jag fixera med lite puder ovanpå, jag tycker det bidrar till bättre hållbarhet. Jag har inte märkt så stor skillnad mellan olika märkens puder så jag köper sällan dyrare sådana. Det här kom med i senaste leveransen från Cherryculture och ni hittar det här. Jag gav (förutom frakt) två stackars dollar minus 20% för detta puder! Förstår ni - det kostade ungefär 11 kronor, vi snackar budget här! Nu gäller inte längre rabatten på 20% så det kostar nu hela 14 kronor - hihi.
Förpackningen är helt okej, en platt rund dosa som är lätt att öppna. Den har en liten halvspegel i locket. Applikatorn ger jag dock inte mycket för, en tunn skumgummidutt. Jag använder nästan alltid skunkborste när jag applicerar puder så det gör inget. Tycker en sån borste ger en lagom täckning, jag vill inte vara för pudrig utan vill bara matta ned en smula.
Det puder jag använder just nu är Maybellines Fit Me i färgen 225 Medium buff, till höger i bild, och jag tycker nog att färgen på det nya pudret är rätt så lik. Kanske är det lite för mörkt för mig vintertid, men om man använder det med måtta så är det ingen fara.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Verkligen ett budgetkap! Jag tycker inte heller att dyra puder brukar vara så extremt mycket bättre än billiga.

Minerva sa...

Ja, det är inte klokt vilka fynd man kan göra i utländska nätbutiker, får en känsla av att vi blir skinnade här hemma.

Ninni sa...

Precis, skinnade är ordet!