tisdag 5 februari 2013

Babor - Beautyful eyes

Den här ögonkrämen kom med Glossyboxen för ett tag sen. Jag testade den nån vecka bara för att konstatera att den är för fet för mig. Jag har ganska fet hud just kring ögonen och föredrar därför ögonkrämer i gelform som är betydligt lättare. Denna sjunker inte in och fastnar sedan på glasögonen vilket är mycket irriterande. Det är visserligen bra med fet hud kring ögonen, för det gör att man får färre rynkor. Om man har för fet hud så kan det dock bli problem med att få ögonskuggor att sitta kvar, men det har jag faktiskt inga större problem med om jag använder primer.

Min tub har fått flytta hem till en go kollega som har mycket torrare hud än jag. Jag har inte en aning om vart man hittar Babor, tror bara det säljs på salonger i Sverige. Det stod säkert prisuppgift på lappen som brukar följa med Glossyboxarna, men den verkar jag ha slängt.

2 kommentarer:

Litzy sa...

Wuhu jag har fet hud kring ögonen... brukar ha problem med skugga. Det fastnar i globlinjan... men nu vet jag att jag får färre rynkor. Wuhu!! :D

Ninni sa...

Japp, ett problem mindre!