lördag 16 februari 2013

Just nu i vår dusch

De här två duschkrämerna står just nu i vår dusch. Tänkte skriva några rader om var och en av dem och förklara varför jag inte är så förtjust i någon av dem:

Dr Hauschka Lemon Body Wash, det här är ju ett naturligt hudvårdsmärke. Jag har testat någon kräm och nåt annat från märket förut, men jag har inte tyckt om dofterna som oftast är väldigt starka och lite kryddiga. Den här duschkrämen gillar jag dock doften på, den är fräscht citronig. Däremot ser den inte något vidare ut, lite som löst bebisbajs faktiskt för att vara brutalt ärlig. Den löddrar inte något särskilt heller. Det gör att den inte blir nån riktig favorit i min bok. Jag gillar löddriga och lyxiga duschkrämer. 

Anatomicals The showering inferno, den här duschkrämen följde med en av Glossyboxarna. Jag har testat en bodyscrub från märket förut men den gillade jag inte alls doften på och så var det alldeles för tunt med korn, ja den kändes billig. Likadant med den här produkten, den är blaskig och doften är inte något speciell. Det känns som om märket mer lägger pengar på förpackningarna och att hitta på kul texter än att göra bra produkter. Näe, Anatomicals är inte ett märke för mig tyvärr. 

Här ser ni till vänster Dr Hauscha-duschkrämen och Anatomicals till höger. Ni kan riktigt se hur blaskig Anatomicals är va? Den bara rinner bort mellan fingrarna. 

Dr Hauschkas duschkräm köpte jag hos Naturisimo för £8,96 (frakten är gratis) och Anatomicals finns hos bl a Kicks och Eleven, hittar inte just denna duschkräm där dock. Ser att det finns en större pump-förpackning  på 300 ml för £3 hos HQ Hair av denna om ni skulle vara sugna. 

5 kommentarer:

omygloss sa...

Anatomicals känns verkligen billig ja!

omygloss sa...

Du som gillar premier! Har du sett den här sidan förut? http://www.fyndklubben.se/tidningar/kvinna/damernas-varld-6/1098/

Minerva sa...

Håller med om Anatomicals, inte mycket o. ha. Men den andra låter som något jag brukar gilla!

Linda sa...

Har aldrig provat anatomicals men den ser ju väldigt rinnig ut :/

Ninni sa...

Omygloss, tack för tipset. Dock har jag nu ruskigt köpstopp efter en vecka i London. Oj, vad jag shoppat!
Minerva, ja Dr Hauscha-krämen doftar iaf gott!