tisdag 14 maj 2013

Clinique Superdefense CC-cream spf 30


Nu rullar CC-krämerna in på skönhetsmarknaden. BB-krämerna gjorde ju stor succé och nu kommer efterföljarna, hur långt i alfabetet ska vi komma? I juni kommer Cliniques variant av CC-kräm. Den heter Clinique Superdefense CC cream spf 30 och kommer i tre nyanser. Krämen är multifunktionell. Den ska korrigera färgen, förbättra hudens naturliga utstrålning, dölja ojämnheter samt göra huden mjuk, återfuktad och skyddad mot solen genom ett högt solskydd.

Blir ni nyfikna? Jag tycker att detta är en spännande utveckling för jag älskar ju att testa nytt. Jag har gillat de flesta BB-krämer som jag testat, men jag har inte provat någon CC-kräm ännu. Dock kan jag ärligt säga att jag inte riktigt förstår skillnaden, möjligen att CC-krämer ska täcka något bättre än BB-krämer som kanske mer liknar färgade dagkrämer. Men det finns ju så många olika BB-krämer så vissa är nog mer täckande de också. Kanske kunde man ange täckningsgrad på förpackningen? Ja, nu kom jag på något fiffigt här!

Priset för Cliniques CC-kräm i svenska butiker blir 295:- och tuben innehåller 40 ml (de flesta liknande produkter brukar vara 30 ml).

Inga kommentarer: