torsdag 6 juni 2013

Tio tomma

Blev lite mörk bild, men jag tror ni ser ändå:

  • Decléor Aroma cleanse Tonifying lotion, skönt och uppfriskande ansiktsvatten. Köper gärna igen.
  • St Ives Oatmeal & shea butter moisturizing body wash, mums, den här gillade jag jättemycket. Den doftar lite gott smörigt på något sätt och var underbart krämig. Lite trist flaska, men innehållet var ljuvligt!
  • Bath & Bodyworks Japanese cherry blossom triple moisture body cream, köpte tre sånna här i olika dofter och denna gillade jag minst av dem även om det inte var något större fel. Favoriten var Sweet Pea. Denna var ganska intetsägande.
  • Exuviance Hydrating Hand & Bodylotion, tunn rinnig konsistens, svag doft och ingen speciell känsla. Köper inte igen även om jag såklart använde slut innehållet i denna tub.
  • Burt's bees Radiance Exfoliating body bar. Liten brunbeige hårdtvål som inte doftade något mer än just tvål. Någon känsla av att den var "exfoliating" fick jag inte. Nä, den här var trist!


Så håller jag på att testa mig igenom Biodermas sortiment. Jag kom på att de ofta vänder sig till problemhy av olika slag, sån hud som är jättetorr, har finnar eller är röd och känslig. Jag lider inte av något av detta, men tycker ändå det är kul att prova så länge jag inte får problem, min hud är rätt så tålig när det gäller att testa produkter så jag får sällan utslag eller andra problem. Däremot är den rätt så torr på vintern och så får jag en och annan finne, speciellt på sommaren av portäppande solkrämer och svett. Förresten missa inte att Escentual har 30% på Bioderma och andra franska apoteksmärken under juni månad.

  • Bioderma Atoderm gentle shower gel, tvålfri ickedoftande duschkräm. Hade funderingar på att köpa denna, men när jag testat den så ändrade jag mig för jag tycker den är för tunn och blaskig. 
  • Bioderma Atoderm PP ultra rich foaming gel. Oparfymerad ansiktstvätt som löddrar. Även denna är för blaskig och tunn för min smak. Ultra rich är fel ord tycker jag.
  • Bioderma Sébium purifying foaming gel, denna däremot gillade jag mer. Den är något fylligare i konsistensen och löddrar gott. Känns rent och fräscht efteråt. 
  • Bioderma Sensibio AR Anti-redness cream. Oparfymerad medelfet ansiktskräm. Jag har inte problem med rödbrusig hy så vet inte om den skulle hjälpa där. Jag är fel målgrupp så att säga, men denna är helt ok om än lite tråkig.
  • Lush Snowcake soap. Denna ska doft marsipan, men jag tycker den bara doftar tvåligt. Fin form, men ganska trist tvål. 

Inga kommentarer: