måndag 23 september 2013

Boots Essentials Eye Gel

Just nu använder jag den här ögonkrämen, eller ja, det är en gel. Jag har ganska fet hud kring mina ögon. Det är bra för man får färre rynkor då. Men jag har svårt för ögonkrämer som är lite åt det fetare hållet och jag föredrar ögonkrämer i gel-form. Min ögonmejk bara rinner bort annars och om jag sover med för feta ögonkrämer så rinner mina ögon även fast jag smörjer in ögonkrämen en bra bit från ögat såsom man ska.

Den här lilla tuben köpte jag i London, den kommer från Boots egna budgetserie Essentials. Jag gillar den skarpt, den återfuktar (fuktar - inte fettar) och känns underbart uppfriskande och lite svalkande. Och vet ni vad? Den är superbillig. Jag menar verkligen - SUPERBILLIG! Jag gav £1,5 för den, dvs ca 16:- och den innehåller 15 ml. Nästan så jag undrade om den var fel prissatt. Men nej, den kostar så, kolla här får ni se. Den är berikad med gurka och vitaminer. Att jag fick komplimanger från hudterapeuten i veckan gjorde mig glad, var på ansiktsbehandling och hon sa att det syns att jag sköter om min hud. Kul att höra!

5 kommentarer:

Beauty Lana sa...

Vilket fynd!

Beauty Lana sa...

Vilket fynd!

Ninni sa...

Visst är den? Den kanske inte har anti-rynk-effekt, men den återfuktar fint.

Kerstin sa...

Den låter superbra!

Ninni sa...

Ja, den är skön att använda.