torsdag 26 september 2013

[comfort zone] Skin Regimen - recensioner

Nu är det äntligen dags för mig att skriva några rader om Skin Regimen-serien som kommer från det italienska märket [comfort zone]. Kan börja med att berätta att klamrarna runt namnet ska symbolisera händer som tar hand om huden om jag minns rätt. Lite gulligt tycker jag. Jag har fått prova tre av produkterna från serien Skin Regimen som ska stoppa det första åldrandet. 

Hydra-Pro Booster, 30 ml 495:-, detta är ett serum som kommer i en praktisk pipettflaska. Alla seriens produkter kommer i bruna glasförpackningar och det kan man ha synpunkter på, men jag tycker de känns härligt gammaldags "apotekiga" och de är snygga i badrummet. Serumet är en rätt tunn brun vätska. Doften är lite märklig, varken god eller läbbig. Den känns som unisex. Serumet sjunker snabbt in i huden och känns på något sätt lite high-tech. Jag gillar känslan och min hud verkar må suveränt bra av den här produkten. Jag använder denna produkt både morgon och kväll.
Betyg: 4/5

Hydra-Pro Cream Gel, 55 ml 495:-, efter Hydra-Pro Booster så applicerar jag Hydra-Pro Cream Gel som både morgon och kväll. Krämen är mittemellan lätt och fet och jag tycker inte den är som en gel, trots namnet, då den är vit. Den har samma doft som serumet. Den sjunker in bra och jag tycker det känns som om den gör gott för huden. 
Betyg: 4/5

Night Renewer, 55ml 555:-, den här produkten ska användas som mask 2-3 gånger i veckan på kvällen efter rengöring. Jag kan ärligt säga att jag slarvar med masker. Denna är som en gelé som ska sitta i 10 minuter innan man sköljer. Man behöver en spatel (ingår) till den för man behöver gräva upp den ur burken då den är ganska fast och gelé-aktig i konsistensen. Jag fick lite känslan av en syra-peeling när jag använde den. Jag tänker inte betygssätta den för jag har bara använt den några gånger, men jag tror att betyget skulle bli bra. 

Min hy är jättefin just nu, inte en plita i sikte och inga torra fläckar heller. Jag har normalt inga större problem annars heller, men nu var det faktiskt länge sedan jag hade en enda liten finne och det är toppen!  Det är ju inte billiga produkter, men jag upplever speciellt serumet som väldigt drygt. 

Vill ni läsa mer om produkterna så finns de bl a på Hudoteket där jag hittade priserna. De har ett jättestort sortiment av produkter från [comfort zone]. Jag är definitivt nyfiken på att prova fler produkter. 




Inga kommentarer: