fredag 25 oktober 2013

Bioline 24.7 Naturalbalance

Min vecka började med en mycket trevlig sak. I måndags kväll hade jag förmånen att få vara med när det italienska salongsmärket Bioline introducerade sin nya hudvårdsserie 24.7. På eventet var några bloggare inbjudna samt hudvårdsterapeuter som använder märket på sina salonger. Det var roligt eftersom vi då fick se produkterna användas live genom att en ansiktsbehandling genomfördes medan vi fick information om produkterna. Behandlingen, som tillhör den klassiska sorten, såg helt underbar ut och jag blev genast sugen på att boka mig en tid.

Bioline 24.7 vänder sig inte i första hand till personer med specifika hudvårdsproblem utan jobbar snarare förebyggande. Man väljer sin ansiktskräm utefter sin livsstil, det finns tre olika krämer i serien. Bioline menar att 70% av hudens åldrande beror på vår livsstil och 30% på våra gener. Stress, föroreningar, kost, solande, svett, rökning mm har alltså väldigt stor inverkan på hur vår hud mår. Produkterna innehåller aktiva ingredienser från olika växter.
24.7-serien innehåller två olika linjer. Den vita linjen är avsedd för salongsbehandlingar och de kan man som konsument inte köpa hem. Vissa av produkterna är dock desamma som de man kan köpa och andra är specifika för ansiktsbehandlingar gjorda av hudterapeuter.
Den gröna serien är för konsumentbruk, jag har fått med mig stora delar av den hem och tänker testa den ordentligt så att ni får sedan får veta mina åsikter kring produkterna. Vi fick även nosa lite på plats och jag kan rapportera att dofterna är ljuvliga, sådär "mjuka" och svaga. De är alltså inte oparfymerade, det kan vara bra att veta.

Hela serien dock är fri från parabener, sulfater, formaldehydutlösare, mineraloljor, paraffin, dea och den innehåller heller ej några artificiella färgämnen.
Jag gjorde det enkelt för mig och fotade av prislistan. Som ni ser så är det inte så dyra produkter, salongsmärken kan ju i många fall kosta hur mycket som helst, krämerna innehåller dessutom 60 ml, de flesta brukar ju innehålla 50 ml. Vill ni veta mer om Bioline och deras produkter så kolla in deras fina hemsida. Där finns även en lista över de hudvårdssalonger som använder märket.

Tack Therese, Petra och Lucia för en jättetrevlig kväll!

Inga kommentarer: