torsdag 28 november 2013

Bare Minerals - Show me the shimmer

För ett tag sedan lanserade Bare Minerals en ny serie läpprodukter, den heter Marvellous Moxie. I serien ingår läppglans, läppstift och läppennor. Jag köpte ett gloss och ett läppstift från serien. Läppstiftet var inte riktigt min melodi för jag tyckte det var lite för torrt. Men glosset har jag älskat varje sekund och det bor i min handväska och är nästan slut. Häromdagen gick jag och strosade på stan och tittade på de julaskar som kommit till butikerna. På Åhléns sprang jag på det här kitet med sex gloss från Marvellous Moxie-serien.
Varje år de senaste åren har jag fallit för Bare Minerals underbara julkit och jag föll ju såklart pladask för detta kit som heter Show me the shimmer. Jag kunde inte sluta tänka på det. Men eftersom jag är en smula snål så köpte jag mitt kit på Feelunique istället och sparade därmed drygt en hundring.
Priset blev ca 40:-/gloss och det är ju som hittat! Dessa smakar/doftar underbart av mintkola och känns jättesköna på läpparna. Det enda jobbiga är att de är rätt kletiga så utsläppt hår i kombination med blåst är inte så bra... Jag har redan invigt glosset längst till höger i bild, det är inte så mörkt som man tror utan det är skirt och jättesnyggt!  Hade det på jobbets julfest (som för övrigt var mycket trevlig!).

Nyanserna som ingår i boxen verkar vara limited edition (är inte helt hundra på det dock) och de heter, från vänster:

  • Crowd pleaser
  • Icon
  • Super Star
  • Scene stealer
  • Head turner
  • Femme Fatale
Glossen innehåller 2,5 ml/st. Normalstorlek på dessa är 4,5 ml så de är inte så stora, men det gör att man använder slut dem innan de blir ofräscha så jag tycker bara det är bra. Dessa kommer att bli flitigt använda. De andra julkiten jag köpt under åren från märket har verkligen varit fullträffar, Bare Minerals är väldigt duktiga på den fronten!

2 kommentarer:

Pssion Emelie sa...

Jag är så himla sugen på att klicka hem det här setet. Har fingrat på det i butik flera gånger. Gillar ju verkligen glossen och det är ett fint urval med färger i kitet.

Ninni sa...

Ja, ibland är det svårt att låta bli... :-)