måndag 4 november 2013

Tio tomma

Så, vad har vi den här gången i tio tomma-lådan? Jo:

  • Duschkräm från Elemis Spa-serie. Detta är ingen vanlig duschkräm, den är mer som en mjölk. Doften är lite pudrig. Denna löddrar inte, utan liknar ansiktsrengöringsmjölk. Jag gillar mer när det löddrar och tänker alltså inte köpa denna i fullstorlek. Jag kan tänka mig att den funkar utmärkt för någon med torr hud.
  • Marks & Spencer handkräm, ganska fet handkräm med Nivea-liknande doft. Kändes vardaglig på något sätt och inte lyxig.
  • Deliplus deodorant med aloe vera. Denna kommer från den spanska matvarukedjan Mercadona. Måste säga att den var riktigt bra, doftade gott också! Har för mig att den finns i flera dofter så jag får köpa fler när vi kommer till Spanien nästa år.
  • Dove duschkräm, Go fresh fikon och apelsinblom. Precis som Elemis-duschkrämen så är denna lite som en mjölk, men denna löddrar så jag gillar Dove mer. Dock är doften lite intetsägande och jag gillar mer varianten med gurka från samma serie.
  • Malin + Goetz bodylotion. Den här har varit en riktig favorit sommartid. Den är lagom tunn och doftar underbart nyduschat, dessutom gillar jag att den kommer med pump. Sen att mitt namn står där gör ju inte saken sämre. Fick denna när NK i Göteborg invigde sin hylla med märkets produkter. Denna var mums, synd att den är slut. Kan tänka mig att köpa en ny så småningom.


  • Agraria, Lemon verbena ansiktstvål i fast form. Ingen aning om var man kan få tag i denna. Jag bytte till mig min. Den har använts som handtvål och som penseltvätt då jag har så jättemånga ansiktsrengöringar. Jodå, inget fel på den!
  • Nuxe, Réve de Miel ansiktstvätt. Den här är underbar! Doften är söt och god och den tar bort smink alldeles utmärkt. Kan tänka mig att köpa den i fullstorlek, men just nu har jag typ tio olika ansiktsrengöringar på lager så det får tyvärr vänta.
  • Caudalíe Divine Oil för kropp, ansikte och hår. Doften på denna går lite åt chokladhållet med antydan till någon blomma. Den är jätteskön, men eftersom doften är en smula för stark för min smak så har jag använt den som bodylotion till benen. Men den är rätt trevlig faktisk.
  • L.A Colours genomskinlig mascara, använt till brynen och den åker ut av skälet att den känns ofräsch. Jag har redan en ny likadan. L.A Colors är ett budgetmärke som man kan köpa utomlands och även bl a på Cherryculture. Jag köpte min i ett köpcentrum utanför London.
  • L'Occitane Verbena Sorbet cooling gloss, skönt läppglans som doftar fräscht. 

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Hehe, "tio olika ansiktsrengöringar"... Kunde varit jag som skrivit ;)

Ninni sa...

Fniss!