måndag 23 december 2013

Black Friday-leverans från Sigma

Sigma är mest kända för sina ypperligt bra borstar och penslar. Jag har ett par stycken sedan tidigare. Varje Black Friday har de gratis frakt och detta är andra året som jag lägger en beställning hos dem, frakten är ganska dyr annars. Den här gången köpte jag inte penslar, jag ångrar lite att jag inte slog till på en ny skunkborste för min gamla MAC-trotjänare börjar tappa hår, men men. Jag köpte iaf en krämskugga och en penna.
Krämskuggan heter Spy och ingår i Sigmas serie av Eye Shadow Bases. Jag har varit sugen på denna ända sedan den lanserades och den har alltså stått länge på min önskelista. Nyansen är ljusbrun med grönt skimmer. Det ska bli urspännande att se den på, har inte hunnit pröva ännu då jag varit så stressad på jobbet på sistone. Vill ge mig tid att verkligen experimentera och de senaste veckorna har jag bara kört med säkra kort som går fort på mornarna.
Här ser ni pennan, den heter Focus. Det dåliga dagsljuset gör att jag var nödgad att använda blixt, men jag tycker ändå att man ser rätt nyansen rätt bra.
Däremot lyckades jag inte få till någon bra bild på Spy-skuggan. Men jag ska se om jag kan få till en makeup snart med den. Nu är man ju lite ledig i juldagarna så om det kommer en lite ljusare dag ska jag passa på.
Till vänster ser ni swatch på pennan och till höger skuggan. Tyvärr ser de rätt lika ut, men det är de inte i verkligheten. Bättre att googla på dem faktiskt.
 Man fick med en broschyr och här ser ni att skuggan skiftar i färg.
 Dessa krämskuggor finns i olika nyanser och gillar jag Spy så kan jag lätt tänka mig att köpa fler.
 Många färger på ögonskuggor har de på Sigma. Någon som provat dem?
 Ögonbryn ska de också var bra på vad jag har förstått. Inte utan att jag blir nyfiken.
Förutom lösa penslar så har de även kits, de är rätt dyra dock. Men bra. Helt klart alternativ till MAC's penslar.
Många fina kit finns också. Det i mitten innehåller tre krämskuggor och en penna, ser så himla fint ut!

Inga kommentarer: