måndag 3 februari 2014

Recension - Yves Rocher deodorant Californian Almond

Yves Rocher är ett märke som jag använt sedan tonåren. Jag har säkert provat över hundra av deras produkter och för det mesta har jag varit störtnöjd. Låga priser och bra kvalitet. Dessutom har de alltid en massa erbjudanden där man får olika bonusprodukter med vid köp och de brukar även ha gratis frakt rätt ofta i sin webshop.

Nu har jag testat den här deon ett tag. Är den bra? Nix! Den är rena skiten faktiskt. Vi kan börja med förpackningen. Kulan glappar så det kommer ut alldeles för mycket deo, det nästan stänker när man rollar sig under armen. Torktiden är det väl inget större fel på förstås. Doften är rätt mild och helt ok.  Men herregud vad jag luktar svett på några få timmar. De flesta deos brukar hålla mig luktfri i ett dygn, men den här funkar INTE bra! Den åker alltså i sopen trots att flaskan nästan är full för vem sjutton vill lukta svett? Varning alltså. Jag har provat flera andra deos från samma märke och de har jag varit hyfsat nöjd med så denna kanske är ett olycksfall i arbetet...

Normalpris för en sån här deo är 59:- för en förpackning om 50 ml, men just nu kostar den 35:- på Yves Rochers hemsida. De har rea hela tiden så det vore nästan korkat att köpa deras grejor till fullt pris med undantag av vissa produktserier som de inte brukar sätta ned i pris.

Ninni ger betyget: 1/5 en helt värdelös deo med en dålig förpackning.

6 kommentarer:

Josefin Z sa...

Låter ingen vidare! Jag gillar verkligen Emma S Pure Ocean. Den är helt suverän och jag är rätt kräsen med min deo...

Josefin Z sa...

Låter ingen vidare! Jag gillar verkligen Emma S Pure Ocean. Den är helt suverän och jag är rätt kräsen med min deo...

Minerva sa...

Bra att veta!Har faktiskt en Y.R. just nu också, Verveine, det är väl verbena. Helt okej.

Ninni sa...

Mina favoriter är fortfarande Sanex, Biotherm och Vichy.

Kerstin sa...

Vilket bottennapp! Jag borde ge mig ut på deojakt snart och då ska jag undvika denna :)

Ninni sa...

Japp, då vet du! :-)