torsdag 10 april 2014

Andra, inte lika praktiska inköp

Igår visade jag er de mer praktiska inköpen från Berlin och nu är det dags för lite annat jag köpte. Detta är sista inlägget om Berlin tror jag, sen blir det nog en bloppis såsom ni önskat, ska se om jag får upp den i bloggen imorgon. Har en hel del jag vill bli av med.
På bilden ser ni ögonskugga från Catrice, mascara i två-pack från Catrice (när man får två för €4,45 så kan jag inte låta bli), nageletiketter från Rival de Loop (på rea), mintdoftande läppglans från Essence. Två beige läppglans, det ena kommer från Max Factor (de hade 20% på hela MF's sortiment) och ett från Essence. Och så ett läppcerat från Blistex som ska ge lite färg.
Jag köpte även ett puder från Rival de Loop, jag har inte provat det märket förut. Jag köpte en skuggpalett till en kollega som inte var med på resan därifrån också, ska kolla med henne om den var bra eller ej. Kul att prova nya märken! Ser nu att jag kanske skulle vänt på bilden, men äsch då!
Jo, skuggan i beige som jag köpte kom ju från samma Catrice-serie som den bruna jag köpte i Kiel för ett par veckor sedan. Jag gillar den så mycket att jag ville ha en till. Visst är de fina? Liquid metal heter de.
Jag måste bara få visa er två fina saker jag såg. Ovan bild är från parfymkedjan Douglas ställ för Ciaté-lack. Bubblorna rymmer nagellacksflaskor. Mycket piffigt och snyggt! Bilden är tagen lite i smyg för jag orkade inte fråga om jag fick fota, därav den dåliga bildkvaliteten.
Detta är från flygplatsshoppen, flygplatsen heter Tegel. Detta är reklam för Viktor & Rolfs doft Flowerbomb. Tycker att de har skyltat skithäftigt. Jag och min kollega höll på att riva hela butiken när vi skulle fota för vi blev så till oss. Haha!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Fina inköp! Ögonskuggan ser jättefin ut! Spännande höra vad du tycker om mascaran!

Ninni sa...

Tyvärr tar det ett tag för det är lite kö på mascarafronten...