lördag 12 april 2014

Tio tomma lippiesar

Som ni vet så är jag extremt beroende av att ha någon form av cerat, läppglans eller liknande på mina läppar hela tiden. Mitt smörjbehov är enormt och jag skulle aldrig drömma om att gå mer än tio meter bort från närmsta lippie. Jo, man kan säkert göra något åt det, men det bryr jag mig inte om och jag har aldrig nariga och såriga läppar. Jag har provat i perioder att bara köra produkter utan mineralolja, men det blev ingen skillnad alls så numera är det viktiga för mig bara att produkterna känns bra på läpparna. Idag har jag ett tio tomma-inlägg åt er med bara läppgojs. Jag har delat upp det i tre bilder:
Första bilden innehåller produkter som jag ger högsta betyg. Supersköna på läpparna!

  • Hurraw! läppcerat med mintsmak, alla Hurraw!'s stift är underbara. Jag köper mina på iHerb. En fördel med dessa är att förpackningen är oval och därför inte rullar iväg när man lägger den på t ex ett bord. 
  • Mill Creek läppcerat med apelsin/mintsmak, även detta är köpt hos iHerb. Detta var lite grynigt i konsistensen när jag målade på, men grynen smälte direkt på läpparna och känslan var härlig.
  • MUA Sweet kiss lip balm, detta är superbudget och jag blev faktiskt förvånad över att jag gillade den här produkten så mycket. Mjukt och skönt på läpparna och mild doft av vanilj. Finns i MUA's egen webshop eller i Superdrug-butikerna i England. Ser att dessa just nu bara kostar ett pund i webshoppen, har dock inte riktigt koll på fraktkostnaden där. Finns i sex olika varianter.

Nästa bild innehåller sånna läppcerat som jag gillade, men inte tyckte var så speciella, skulle ge dessa en trea av fem möjliga i betyg om jag recenserade:

  • Alba Botanica un-petroleum cerat i doften Tangerine, doftar lite åt apelsinhållet och var en liten smula för hårt i konsistensen för min smak. Men inget större fel. 
  • Chap Stick Flava Craze i smaken Apple burst, doftar således äpple och var helt ok på läpparna.
  • Chap Stick Strawberry, kändes ungefär som det gröna stiftet från samma märke, fast såklart med jordgubbsdoft.
  • Madre Bees Organic vanilla lip balm, skönt på läpparna men inget speciellt. Har även ett i doften original som jag inte är så förtjust i alls pga doftar inte gott. Gillar mer detta med vaniljsmak i så fall.

Sista bilden innehåller sånna läppgrejor som jag faktiskt inte gillade alls och därför slänger långt innan de är slut:

  • Benefit Sugarbomb lipgloss, det är inget fel på nyansen, men jag gillar helt enkelt inte känslan på läpparna av detta läppglans. Konstigt för jag brukar gilla nästan allt från Benefit annars. Tur jag inte köpte ett av de där kiten med flera olika varianter av detta. 
  • LA Colors Diamond shine, doft av godis vilket är helt ok i min bok, men det känns plastigt och inte ett dugg vårdande på läpparna. Ni ser att jag kämpat lite med detta, men nu ger jag upp. Annars brukar jag faktiskt gilla detta märkes produkter, köps lämpligast i USA eller på Cherryculture
  • Marks & Spencer läppcerat, både smakar och doftar som Barnängens hårda barntvål. Och hur gott är det att få tvål i munnen? Nix, detta kan jag bara inte använda. Skärpning Marksandsparks!


1 kommentar:

Unknown sa...

Hej såg i gamla inlägg att ni diskuterade dessa produkter vill bara länka till. http://www.friskme.se/store/category/dolive-h%C3%A5r-hudv%C3%A5rd-186025