fredag 13 juni 2014

Schwartzkopf Re-Nature

Idag ska jag berätta för er om en herr-produkt för omväxlings skull. Min älskade sambo Nisse klagar nämligen på att han blivit gråhårig. Han är inte alls nöjd med det trots att jag sagt till honom att han är snyggast i världen eftersom jag faktiskt tycker det! När jag hittade ovan produkt i en butik i Berlin så tänkte jag att han kanske ville prova! Det är ingen vanlig hårfärgningsprodukt utan den ska ge håret tillbaka sin originalfärg såsom det såg ut innan man blev gråhårig. Kitet består av två likadana tuber med kräm som man masserar in och låter verka en stund. Sen är det även en flaska med efterbehandling (funkar väl som balsam kan jag tro).
Tuberna räckte till tre behandlingar. Såhär såg Nisse ut med krämen i håret, den är grå till färgen men håret blir alltså inte grått när man sköljt. Efter första behandlingen märktes inte så stor skillnad faktiskt. Men efter tre behandlingar så var han nästan inte gråhårig alls! Håret såg inte färgat ut, bara Nisses naturliga hårfärg mörkt cendréfärgat. Helt otroligt och mycket naturligt resultat!
Även på denna bilden har han krämen inmasserad. Såklart glömde jag att ta före- och efterbilder. Men ni får tro mig - detta funkar, iallafall tills håret växer ut! Tyvärr finns inte den här produkten att köpa i Sverige vad jag vet. Nisse letade och hittade den på Amazons hemsida där han beställde hem tre förpackningar så att det räcker ett tag. Tror han betalade lite drygt 300:- för tre kartonger. Jag antar att de kommer i olika nyanser och detta är alltså medium.

Jo, jag vet att vi låter som två seriefigurer - Nisse och Ninni. :-)