måndag 30 juni 2014

Waterclouds - The Dude

Killarna i min familj har på sistone testat Waterclouds serie för killar. Serien heter The Dude. Jag presenterade produkterna för några veckor sedan, se inlägget här. Nu har jag frågat dem vad de tyckte om serien. Dock har ingen av dem provat frisyrgelén trots att jag tjatat på dem, de föredrar helt enkelt vax i håret då de har korta frisyrer och bara fixar lite med luggen för att den ska stå rakt upp. Det är nog en modegrej.
Detox schampoo (146:-/250 ml), doften är densamma på produkterna i serien, lite tobaksaktig på ett gott vis. Jag känner igen doften från när tobaksbolaget i Göteborg packar snus, det doftar gott över halva stan. Gillar inte cigarettröksdoft, men detta är en helt annan och god doft, lite trygg på något märkligt sätt. Alla i familjen, utom möjligen mannen gillar den. Mannen föredrar nämligen fruktdofter märkligt nog, trodde det var en tjejgrej innan jag träffade honom, haha. Håret blir mjukt och väldoftande av detta schampoo, men det är något svårt att skölja ur så man får ta rätt så lite, vilket ju å andra sidan gör att produkten är dryg.

Hair & Body wash (146:-/250 ml), som sagt samma doft som schampoot, torkar inte ut huden utan funkar bra. Samma konsistens (vitaktig vätska) som schampoot.
Matt cream paste (177:-/100 ml), ger lagom stadga och är inte nämnvärt svår att tvätta bort. Produkten är dryg, två av killarna i familjen har använt denna och det syns knappt på ytan att den är använd.

Summa summarum är att detta är bra grejor till ok pris. Flaskorna pryder sin plats i duschen. Waterclouds produkter finner ni hos frisörer runt om i landet.

Inga kommentarer: