måndag 1 september 2014

CND Vinylux - Dark Lava

Är det för tidigt med höstlack ännu? Helst vill man ju att sommaren ska hålla på ett tag till, fast när det gäller lack så gillar jag nog höstkollektionerna bäst. Jag är ingen pastelltjej även om jag gillar knalliga sommarfärger förstås. 
Här ser ni Dark Lava från CND's Vinylux-serie, precis en nyans i min smak. De här lacken är bara bäst förstår ni. Två lager färgat lack och ett lager av special-överlacket från samma serie målar man. Sen håller det en vecka utan problem. Dessutom är torktiden helt ok. Det står att det ska ta 8,5 minuter att torka, men jag ska vara ärlig och säga att det tog lite längre tid här. Men måla innan ni ska titta på nyheterna på teve så är det garanterat torrt när programmet är slut. Man ska inte behöva underlack med dessa, men jag väljer att lägga en nagelstärkare under då mina kassa naglar behöver den, jag kör med Nailtiques Formula 2.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Jättesnyggt och vampigt!

Ninni sa...

Ja, jag gillart också.