lördag 27 september 2014

Mina naglar - update

Som jag berättat för er så har jag haft stora problem med mina naglar de senaste åren. Jag kör alltid nagelstärkaren Formula 2 från Nailtique under alla lack och även under nageletiketter och den är jättebra. Dock är jag inte så bra på att lacka om ofta och det blir bara nån gång i veckan eller så. Helst ska man ju vara riktigt ihärdig och även använda nagelbandsolja varje dag, vilket jag också slarvat med. Jag är helt enkelt för lat för att hålla på och pilla varje dag. Det händer några gånger i veckan att jag smörjer, men det verkar inte räcka. När jag hade haft nageletiketter senaste gången så hade jag dem faktiskt på i en vecka och när jag tog bort dem så blev jag förvånad över hur mycket mina naglar vuxit. De är inte i jättebra skick, lite skiviga och så, men såhär såg de ut efter att jag tagit bort etiketterna. Nu har jag kortat av naglarna lite för att de ska hålla bättre, men de är helt ok faktiskt! Bättre än på länge.

2 kommentarer:

Lackert sa...

Tycker dom ser fina ut. Förra hösten blev mina naglar jätte kassa så jag använde Duri Rejuvacote flitigt i början och då blev dom mycket bättre, använder det än men behöver inte lacka med det så ofta längre. Fast är väldigt torr vid nagelbanden å runt om nu eftersom nageloljan tog slut men en ny flaska är på g hem :)

Ninni sa...

Har inte hört talas om! Måste nog googla lite. 😀