lördag 4 oktober 2014

Milani - Even-Touch Powder Foundation

Den här puderfoundationen är just nu en favorit i min sminklåda. Det är Milanis Even-Touch Powder Foundation. Varför gillar jag den så mycket då? Jo, det går snabbt - mycket snabbt att applicera den. Den ger ett jämnt och fint resultat utan att vara för pudrig och så passar nyansen mig jättebra. Quick fix alltså! Man kan även använda den som ett puder ovanpå flytande foundations.
Den kommer i en dubbelbottnad dosa med en svamp underst. Svampen använder jag inte, förutom om jag möjligen skulle ta med mig denna i handväskan. Istället föredrar jag en skunkborste för lätt täckning och en kabukiborste när jag vill täcka lite mer. Bra att kunna variera sig.
Ja, ni ser ju att dosan är lite sliten... den är väl använd! Fresco heter min nyans.

Jag köpte mitt exemplar på ett apotek i New York, men dessa finns t ex här samt säkerligen på eBay.

Off topic: Är det förresten någon som vet om Cherryculture håller på att fasa ut Milani? Jag tycker överlag att de tar in dåligt med nyheter just nu... bara de inte lägger ner!

Inga kommentarer: