tisdag 7 oktober 2014

Mist och Catrice - nya grejor!

Idag har jag två nya produkter att visa er. Den första är en skugga från märket Mist Stockholms Colour Vibration-serie, den heter Little rock. Jag har även öppnat en ny mascara som kommer från budgetmärket Catrice.
Såhär ser de ut. Jag har en annan skugga från samma skuggserie från Mist Stockholm, den är brun och jag älskade den från första stund och har faktiskt nått botten i den. Fick den i nån tidningsprenumeration för länge sedan. Jag har ingen aning om var man köper Mists produkter, jag har fått för mig att de tillhör något företag som utbildar make up-artister. Vet ni? Denna har jag köpt av en tjej i en Facebook-grupp som jag är med i.

Mascaran köpte jag i Kiel eller Berlin, minns inte vilket. Jag köpte ett två-pack (köp två betala för en) så jag har en till i en lite annan variant. Jag tror jag gav under fem euro för båda mascarorna tillsammans. Denna heter Ultimate Lash Multimizer.
Såhär ser förpackningen till skuggan ut, jag älskar guldfläckarna! Det är dessutom riktigt bra pigment i den här skuggan, älskar!
Mascaran gav bra med volym från första stund, men inte så mycket längd. Dock är jag nöjd ändå för jag prioriterar volym framför längd. Den klumpar något om man slarvar vid applicering, men den sitter jättebra även vid träning. Borsten är något klumpig att måla med då den är fet och har en rätt trubbig spets, det är en vanesak. Jag får säga att den är ett riktigt budgetkap. Tänk att den kostade drygt en tjuga!

5 kommentarer:

Maja-Maria sa...

Hej
Man kan köpa Mist via deras egen hemsida, verkligen superbra produkter :-)

http://www.miststockholm.com/prestashop/en/27-color-vibration

Maja-Maria sa...

Hej
Man kan köpa Mist via deras egen hemsida, verkligen superbra produkter :-)

http://www.miststockholm.com/prestashop/en/27-color-vibration

Minerva sa...

Den var snygg! Har du tips på bra Facebookgrupper med smink som du vill dela med dig av?

Kerstin sa...

Fint, passar dig perfekt!

Ninni sa...

Tack snälla ni! Ska kanske lägga upp ett inlägg med fb-grupperna jag är med i. Ska fundera på det! :-)