söndag 5 oktober 2014

Tio tomma

Det var verkligen dags för ett nytt Tio tomma-inlägg, jag har faktiskt redan åtta produkter till i min låda så det kommer snart ett till. 

  • Kings&Queens, Chinese Princess showergel. Minns ni när detta märke gjorde entré på den svenska marknaden? Det var väldigt populärt. Sen vet jag inte vad som hände för de försvann från butikerna (fanns bl a på Åhléns). Jag köpte min flaska när Lyko eller Bangerhead (minns inte vilken) reade ut så man betalade för 1 och fick 3 och dessutom var frakten gratis. Billigt billigt!
  • Crabtree&Evelyn, Tarocco Orange body lotion, detta är ju min favoritserie hos C&E så ni vet ju redan att jag älskade denna. Tänker flytta över pumpen till duschkrämsflaskan för den har jag inte öppnat ännu, köpte ju ett kit med tre fullstora produkter där även en handkräm ingick. 
  • Missha, Love Secret in Vienna, den här handkrämen var rätt så lätt i konsistensen och jag tyckte därför att den funkade fint att ha i handväskan. Vill ju inte gå runt med kladdiga händer på stan... Doften var ok, men inte min favorit. Sydkoreanskt märke förresten om ni inte visste det. 
  • Caudalíe, Beauty Elixir, en ljuvlig ansiktsspray som jag gillade massor. Se här för recension. Det påminner mig om att jag nog har en annan ansiktsspray från ett koreanskt märke, måste ta fram bums när jag skrivit klart här!
  • L'Oreal Nude Magique BB Cream, bäst-i-testvinnaren i mitt BB-CC-krämtest som jag gjorde för ett tag sedan. Saknar den redan och ska nog skaffa mig ett nytt exemplar vid tillfälle. Ger en perfekt matt yta och nyansen Medium passar mig utmärkt. Tänk att jag gjort slut på en hel tub!




  • Etude House, Moistful Facial Freshner, ett ansiktsvatten i gelform som var bra, men inte blev någon favorit då jag gillar mer ansiktsvatten som är som vatten i konsistensen. Övriga produkter i kitet gillade jag mer. 
  • Prestige Lotion, en lätt ansiktskräm från det koreanska märket It's skin. Mycket trevlig märke som jag gärna vill prova mer från. 
  • Kuumba Made, Herbal Lip balm, gillade inte riktigt doften på detta läppcerat, men det funkade bra. Finns hos iHerb om ni ändå är sugna. 
  • Caudalíe, Lip conditioner, mycket trevlig läppcerat med doft av vanilj. Gillade!
  • Maybelline, Lash Stiletto mascara, har utgått ur sortimentet. Gillade denna då den gav bra med volym. 
De stora favoriterna i detta tio tomma-inlägg var nog Caudalíes produkter (ansiktssprayen och läppceratet). Jag kom på att jag glömt att visa er den doft jag köpte i Spanien från märket i somras. Nån som vill se?

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag blev himla nyfiken på just Caudalíe-grejerna, så visa gärna vad du mer fick tag på :)

Ninni sa...

Fixar det i veckan! 😊

Minerva sa...

Stiletto var riktigt bra, jag gillade också Kings&Queens.

Lotta L sa...

Alltid kul med dessa inlägg!

Ninni sa...

Håller med läser ofta sånna i andra bloggar.