söndag 30 november 2014

Eyeliners, läppstift och skugga från Lush

Visste ni att Lush gör makeup? Jag hade någon svag aning om det, men mest tänker jag på tvålar och dusch/bad-produkter när jag tänker på märket. Häromdagen fick jag dock ett paket med smink från just detta märke. Spännande!
Vad är det nu i de här söta färgglada små flaskorna då? Jag tänkte vi skulle titta närmare på dessa. Jag trodde det var pipettflaskor med något i eller kanske nagellack, men det var det inte.
Den lila och den turkosa flaskan rymmer eyeliners med smala penslar för bra precision. Visst har de fina namn? Jag är otroligt nyfiken på hur dessa sitter jag ska måla på redan idag och testa då jag ska till gymmet om en stund. Blir ett bra första test. Jag tror den lila får bli först ut.
 Den gröna och den rosa är en krämskugga och ett flytande läppstift med skumgummiapplikatorer.
Som ni ser så är dessa väl pigmenterade. Lush har inte varit rädda att ta ut svängarna med nyanserna här.
Såhär ser skuggan och läppstiftet ut när man tonar ut dem en smula.

Flaskorna rymmer 5 ml/st och kostar 199:- i Lush butiker eller i webbutiken. Det finns fler nyanser att välja på  och även en mascara i likadan förpackning så in och titta!