söndag 14 december 2014

Recension: Revlon 3D Volume Photoready Mascara

Håller som bäst på att testa av mina mascaror som jag har på lager (ligger ju lite efter). Den här gången kom turen till Revlons 3D Volume Photoready Mascara. Ibland när jag shoppar så blir det lite fel, jag hade missat att denna är vattenfast, slarv av mig. Gillar inte det för då behöver man en oljebaserad remover för att få bort dem och det avskyr jag. Så redan där gick det snett... vissa gillar dock vattenfast eftersom fransarna håller böjen bättre.
I förpackningen så ligger borsten separat och hylsan är försedd med ett lock som man tar bort när man puttar in borsten. Själva borsten är medelstor och i plast. Den är mellanstor och jag brukar gilla denna typen av borste.
 Hylsan tycker jag är rent av ful, fyrkantig, plastig, tråkig och lite klumpig.
Såhär ser borsten ut med mascara på. Jag vet inte om jag fick ett måndagsexemplar, men hur jag än guckar runt med borsten i hylsan så förblir mascaran riktigt torr och tråkig. Resultatet blir absolut inte någon fin volym, utan mest smuligt. Den sitter dock som berget, precis som en vattenfast mascara ska. Faktum är att den är omöjlig att få bort med en vanlig ögonsminkremover (jag har en remover från Decléor just nu). Behöver jag ens berätta att denna åker i soptunnan? Möjligen får den följa med till Mauritius om jag måste ha mascara på när jag badar av nån anledning... men det vette tusan.

Ninni ger betyget: 1 (trist och torr mascara som inte ger den utlovade volymen)

Eleven säljer numera Revlon och denna finns i sortimentet för 149:- om ni vill ge den ett försök, men om jag vore ni så skulle jag satsa på någon annan mascara... Jag köpte min mascara i New York så min är inte från Eleven.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag testade en från Lumene med grön kork och den var värdelös. Man fick måla flera ggr för att få resultat, den försvann under dagen och jag blev helt svart under ögonen när jag skulle ta bort den. Kass! /Carin

Ninni sa...

Undrar om inte den från Lumene ligger i mitt förråd. Vissa mascaror är helt enkelt inte bra... men de flesta är iaf värda betyget 3 eller högre.