söndag 21 december 2014

Två rengöringar på gång just nu

Jag har oftast en rengöring stående i duschen och en i badrumshyllan. Just nu är det nedan två som tjänstgör hos mig. 
MD Formulations Facial Cleanser, en mild rengöringsmjölk. Den är doftfri och jag ska ärligen säga att jag finner den tråkig. Den löser inte upp ögonsminket särskilt väl och känns lite mäh.... men den är mild och det funkar för mig just nu när det börjar bli kallare ute. Vet inte rikigt vad denna kostar, hittar den inte någonstans just nu. Min flaska är av resestorlek 60 ml.
Caolion, Pore MooL PooL Deep cleansing, detta är en tunn doftri löddrande rengöringsgel. Denna gillar jag mer även om den kanske är något för stark för mig just nu. Men den tar bort smink jättebra och så gillar jag ju alltid när det löddrar. Denna får åka med till Mauritius faktiskt för jag tror den kommer att bli toppen att tvätta bort dagens ranson av solskydd och svett från värmen för att förhindra finnar.Tror faktiskt att min Clinique-rengöringsborste ska få följa med på resan också... blir en bra kombination. Den här flaskan, som innehåller 75 ml, fick jag i en Memebox om jag minns rätt...

Inga kommentarer: