torsdag 5 februari 2015

Nyhet! Clinique Foaming Sonic Facial Soap

För en tid sedan lanserade Clinique en rengöringsborste för ansiktet, den heter Sonic System Purifying Cleansing Brush. Jag har skrivit om den tidigare och den har verkligen blivit en favorit härhemma. I höstas använde jag den varje dag, men nu under vintern när huden är torrare så nöjer jag mig med ett par gånger i veckan. 
I veckan damp det ner ytterligare en nyhet i min brevlåda. Den har har också med Sonic att göra. Clinique lanserar nämligen en special-rengöring just för Sonic-borsten.

Rengöringen ska vara sammetsmjuk, mild, oljefri samt fri från parfym. Den innehåller bl a kokosolja, sukros, koffein och glycerin som tillsammans ska vara lugnande och förhindra uttorkning. Rengöringen ska appliceras på fuktad borste och sen masserar man ansiktet utan tryck i 30 sekunder.

Jag ska såklart testa denna och jag återkommer med mina åsikter inom kort!

Clinique Foaming Sonic Facial Soap finns redan att köpa i Cliniques webshop och runtom i handeln (Kicks, Åhléns m fl) och den kostar 195:- för en tub om 150 ml.

Inga kommentarer: