fredag 20 mars 2015

Clinique - The Colour Collection


Häromdagen fick jag ett till paket från Clinique, de är verkligen otroligt aktiva med nyheter den här våren vilket jag tycker är roligt! På en bädd av magnolia fann jag vad Clinique kallar The Colour Collection. Jag tänkte visa er vad som ingår.
I mitten av asken fann jag den här paletten, den är en limited edition-produkt som inte finns att köpa här i Sverige. Först tyckte jag inte att den såg så speciell ut, men när jag testade den så fann jag den helt fantastisk! Man ska aldrig döma saker innan man testat dem. Skuggorna har ett metalliskt skimmer som är ljuvligt och de är rejält pigmenterade, till och med den beige nyansen näst längst till höger är otroligt pigmenterad och sådana nyanser brukar ju vara lite mjäkiga.  Jag ska se om jag hinner swatcha för er.
Flaskan ni såg till höger i asken är Clinique nya doft för våren. Den heter Aromatics in White och den lanserades i februari. Den stilrena vita flaskan rymmer en doft som bl a har inslag av violblad, amber (bärnsten), rosenvatten och apelsinblomma. Jag tycker den liknar någon annan doft, men kan inte placera... måste komma på vilken det är. Först tyckte jag att den liknade Lacoste-doften Femme, men jag jämförde och den är det inte.

Aromatics in White finns nu i butik där 30 ml kostar 475:- och 50 ml kostar 635:-.

Den tredje produkten i asken är ett gloss från serien Long last glosswear i en genomskinlig vitaktig nyans med diskret skimmer. Jag gillar ju sånna här gloss, de funkar både för sig och som topping till mer färgade läppnyanser. Crystallized heter detta och det kostar 210:-.
Ser ni hur fint skimret är? Så himla fräscht nu i vår tycker jag.

Givetvis är alla Cliniques produkter allergitestade och glosset är oparfymerat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina grejer! Carin