söndag 22 mars 2015

Läppvård från Yves Rocher

I förra veckan fick jag ett pressutskick med produkter från Yves Rocher, där fanns både nyheter och befintliga produkter så det blir några olika inlägg om dessa framöver i bloggen.
Idag tänkte jag visa er det här läppbalsamet som heter Nourishing lip balm. Det är ekocertifierat och innehåller bl a honung. För varje förpackning som säljs så planterar Yves Rocher ett träd, vilket känns generöst då detta bara kostar 39:-. Jag gillar känslan av detta på läpparna, det har en svag doft som är lite obestämbar. När ett läppbalsam kommer i tub så kan man ju applicera ordentligt, det är lite svårare när de kommer i stift.
Sedan tidigare hade jag ovan läppcerat i min ägo, det kommer också från Yves Rocher. Tror jag fick det i ett pressutskick eller om jag köpt det, jag minns inte faktiskt. Det här stiftet kostar bara 19:- men så är det inte lika bra som läppbalsamet på tub. Detta doftar för starkt, nästan så det smakar parfym i munnen och känslan på läpparna är inte alls densamma. Så tänker ni köpa ett läppbalsam från Yves Rocher så är det värt att lägga lite mer tycker jag, inget av dem är ju särskilt dyrt.

Inga kommentarer: