måndag 13 april 2015

Bioderma

Jag har verkligen saknat Biodermas sminkremover Sensibio, den är faktiskt den bästa jag testat hittills. Jag kan avslöja att Bioderma kommer att lanseras här i Sverige inom kort, hoppas jag inte skrev något förbjudet nu... jag vet dock inte ännu var någonstans detta kommer att ske och vad produkterna kommer att kosta. När jag var i Berlin i helgen så råkade jag få syn på Sensibio i ett skyltfönster på ett apotek och snabbt som attan ilade jag in och köpte på mig en jätteflaska på 500 ml. Det skiljde inte så mycket på priset från en hälften så stor flaska så jag tyckte det var lika bra. Fick en liten present i form av bomullsrondeller med gulligt fodral också.
Ifall ni vill testa en annan sminkremover som faktiskt är på gränsen till lika bra som Sensibio så kan jag varmt rekommendera Caudalíes variant som är micellär (laddad på något sätt så att den suger åt sig smuts). Jag är mycket nöjd med denna och skulle lätt kunna tänka mig en ny flaska om de inte var så att jag har Sensibio så det räcker och blir över nu. Båda produkterna använder jag på bomullsrondell för att ta bort de sminkrester som blir kvar efter min löddrande rengöring.

Inga kommentarer: